Niegdyś często powielany mit, jakoby podczas diety konieczne było ograniczenie spożywania tłuszczów, na szczęście odszedł w zapomnienie. Coraz więcej osób rozumie, jak ważne jest zrównoważone podejście do odchudzania. Zdrowe tłuszcze, w przeciwieństwie do tłuszczów trans, są niezbędnym elementem diety. Kwasy tłuszczowe omega-3, omega-6 i omega-9 wykazują pozytywny wpływ na organizm i poprawiają jego wydolność. Ich źródłem są nierafinowane oleje tłoczone na zimno, a w szczególności olej lniany. Produkt ten w ponad 90% składa się z nienasyconych kwasów tłuszczowych. Aż 70% z nich to wielonienasycone kwasy tłuszczowe, czyli takie, które świetnie wpływają na zdrowie. Ponadto olej lniany zawiera najwięcej kwasów omega-3 spośród wszystkich olei. Na uwagę zasługuje też fakt, że ma najwyższy stosunek kwasów omega-3 do omega-6.

Jako ludzie musimy codziennie dostarczać do organizmu kwasy z grupy omega, ponieważ:

  • zmniejszają poziom triglicerydów, zapobiegając chorobom układu krążenia
  • zapobiegają miażdżycy
  • działają przeciwalergicznie
  • hamują rozwój chorób serca
  • pozytywnie wpływają na wzrok
  • zapobiegają zakrzepom i zawałowi
  • wspomagają odchudzanie, chroniąc przed otyłością
  • poprawiają stan skóry
  • wspomagają pracę mózgu, zwiększając koncentrację i poprawiając zapamiętywanie
  • wykazują działanie antydepresyjne.

Dzięki codziennemu spożywaniu oleju lnianego możemy zapobiec wielu chorobom i poprawić swój stan zdrowia.

Olej lniany wysokolinolenowy – czym się wyróżnia?

Na rynku znajdziemy oleje lniane w wielu odsłonach. Najważniejsze jest to, aby wybierać produkty o wysokiej zawartości kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. Po czym je poznać? Przede wszystkim są tłoczone na zimno i nierafinowane. Dzięki takiemu procesowi obróbki nie tracą swoich prozdrowotnych właściwości. Dobrze, gdy wybrany olej lniany będzie pochodził z polskich upraw. Niefiltrowany surowiec przyniesie najwięcej korzyści dla zdrowia. Najlepszym wyborem okaże się olej lniany wysokolinolenowy. Dlaczego? Ponieważ wśród kwasów tłuszczowych wielonienasyconych aż 60% to kwasy omega-3. To właśnie temu olej zawdzięcza swoje działanie. Taki produkt będzie cennym składnikiem diety. Świetnie wzbogaci smak sałatek, warzyw, ziemniaków, kasz i serów. Ale można też przyjmować go bezpośrednio. Warto spożywać od 4 do 8 łyżek oleju lnianego wysokolinolenowego dziennie, aby zauważyć pierwsze efekty. Co ważne, produkt jest bezpieczny, a wręcz zalecany, dla kobiet w ciąży. Odpowiednia ilość kwasów omega-3 jest ważna na etapie życia płodowego dziecka. Niedobór tych cennych kwasów tłuszczowych może spowodować zaburzenia w układzie nerwowym dziecka i przyczynić się do przedwczesnego porodu. Wchodzące w skład kwasów omega-3 DHA, ALA i EPA wspierają układ sercowo-naczyniowy i działają antyoksydacyjnie. DHA jest składnikiem budulcowym tkanki nerwowej, więc warto go przyjmować będąc w ciąży. Naturalny olej lniany wysokolinolenowy może więc pozytywnie wpłynąć na przebieg ciąży i rozwój maluszka. Jest polecanym produktem nie tylko dla kobiet w ciąży, ale również dla osób w każdym wieku.

Sprawdź też nasz wpis o oleju konopnym!