Każda młoda mama pragnie, by jej dzieci były zdrowe i czuły się jak najlepiej. Niestety w dzisiejszych czasach często zapomina się o tym, jak duży wpływ na organizm ma dieta. Karmimy dzieci słodyczami i fast foodami, co z reguły jest tragiczne w skutkach. Otyłość, próchnica, problemy z kondycją – to tylko niektóre ze schorzeń, jakie powoduje niezdrowy tryb życia. Warto więc poważnie zastanowić się nad jadłospisem swojego dziecka. Przede wszystkim powinien być pełen warzyw, owoców, chudego mięsa, ryb oraz orzechów. Dlaczego? Ponieważ wszystkie te produkty zawierają cenne składniki odżywcze, witaminy, minerały, białko, błonnik, jak również zdrowe tłuszcze. Skupmy się teraz na zdrowych tłuszczach.

W diecie dziecka istotną rolę odgrywają tłuszcze. Nie chodzi rzecz jasna o tłuszcze trans zawarte w chipsach czy słodyczach, ale o zdrowe tłuszcze wielonienasycone. Kwasy omega-3 pozytywnie wpływają na układ sercowo-naczyniowy. Jednak należy dostarczać je za pomocą zbilansowanego jadłospisu, ponieważ organizm sam ich nie produkuje.

Kwasy omega-3 są ważne również na wczesnym etapie życia płodu. Kobiety w ciąży powinny spożywać produkty zawierające ich dużą ilość, takie jak olej lniany.

Olej lniany należy do grona produktów zawierających najwięcej zdrowych kwasów tłuszczowych. Składa się w 90% z nienasyconych kwasów tłuszczowych, z czego aż 73% to kwasy tłuszczowe wielonienasycone. 60% z nich to kwasy omega-3.

Wysokiej jakości nasiona lnu możesz kupić tutaj.

Olej lniany – na co pomoże?

Spożywanie oleju lnianego w ciąży to doskonały pomysł. Wchodzące w skład produktu kwasy omega-3 działają antyoksydacyjnie i wspierają układ sercowo-naczyniowy. Niektóre z nich są budulcami tkanki nerwowej, więc pozytywnie wpływają na rozwój płodu.

Olej lniany warto podawać dzieciom w każdym wieku. Dlaczego? Ponieważ zawiera unikalne właściwości:

  • łagodzi reakcje zapalne w organizmie
  • hamuje rozwój komórek nowotworowych
  • łagodzi objawy alergii
  • reguluje poziom cukru we krwi
  • obniża ciśnienie.

Zaleca się, by dzieci hiperaktywne (z ADHD) przyjmowały olej lniany, ponieważ działa on uspokajająco. Produkt poprawia również stan psychiczny, dlatego często jest wykorzystywany przy terapii zaburzeń lękowych, schizofrenii i depresji. Dzieci mogą przyjmować go prewencyjnie.

Należy podawać dziecku około 1-2 łyżki oleju lnianego dziennie. Nie wolno używać oleju do smażenia, pieczenia czy gotowania. Straciłby wtedy większość swoich właściwości. Zamiast tego lepiej dodawać go do ulubionych potraw malucha. Wysokiej jakości olej wzbogaci smak sałatek, ziemniaków, kanapek, sosów, past, serów oraz kasz.

Martwisz się, że Twoje dziecko nie będzie chciało pić oleju lnianego ze względu na jego gorzki posmak? Wybieraj oleje nierafinowane i tłoczone na zimno. Odpowiednia obróbka nie wpływa negatywnie na posmak surowca, dzięki czemu pozostaje on delikatny. Korzystaj więc wyłącznie z usług producentów rolnych, którzy oferują olej lniany wysokolinolenowy. Zachęcamy do wyboru jednego z olejów dostępnych w naszej ofercie. Wszystkie są pozyskiwane z nasion pochodzących z własnych upraw.